Experiența Erasmus

Revin cu explicații despre recuperarea modulelor pe care am menționat-o în prima postare.

În anul 5 am fost plecat cu bursă Erasmus în Austria, la Graz. Stând tot anul acolo, nu am putut să urmez anumite module care la noi se fac în anul 5, astfel că am rămas cu ele pentru anul 6. Pe de altă parte, mi-am făcut în avans modulul de ginecologie, lucru care îmi permite totuși să-mi fac un program mai lejer în actualele condiții.

O plecare în cadrul programului Erasmus este o experiență grozavă. Este greu la început, dar pe parcurs, greutățile sunt cu mult depășite de beneficii: prieteni noi, distracție, cultură, noi locuri de vizitat, perfecționarea cel puțin a unei limbi străine, fără a mai vorbi despre deschiderea orizonturilor sociale și profesionale.

Eu mi-am făcut câțiva prieteni români acolo, cu care mă întâlnesc și acum, majoritatea fiind din Cluj sau având legături cu Clujul.

Un alt lucru este posibilitatea de a face o reală și relevantă comparație între sistemele de sănătate și de învățământ de la noi și de la ei. Și, pot spune, este o cu totul altă lume, chiar dacă se află la nici 1000 km depărtare. Nu intru în detalii pentru că ar fi prea multe de spus și nu acesta este rolul acestui blog.
Păcat numai că bursa nu acoperă mai mult de 60-65% din costurile pe lună (viața de student costă cam 600-700 euro pe lună, mai mult dacă vrei să călătorești un pic), dar pentru cine poate da câteva sute de euro în plus pe lună, recomand cu mare căldură experiența Erasmus. Un lucru practic, totuși, cel mai potrivit an de plecare este anul 4. Modulele pierdute se pot recupera în anul 5, iar anul 6 se poate desfășura fără alte complicații.

Pe curând!

Comentarii

  1. poate n-ar strica si descrieri detaliate ale unor aspecte ce nu pot fi surprinse cu google, nici macar cu functia maps... de exemplu... si acolo au unele fete par pe antebrat de sta ca mararul pe tarla?

    RăspundețiȘtergere
  2. Din păcate, această specie de femei are răspândire universală. Problema e că se mai adaugă câteodată și sindromul „cearta cu săpunul” sau „alergie la apa de la duș” :P

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum ajungi medic în Germania - Partea I: limba germană

Cum ajungi medic în Germania - Partea a VII-a: despre Approbation

Cum ajungi medic în Germania - Partea a XI-a: alte informații