Raport de gardă

       Am supraviețuit primei gărzi. Pacienții mei la fel.
       A fost o primă gardă relativ liniștită. Spun relativ pentru că urgențe au fost totuși destule, am internat vreo 12 pacienți, dar cazurile nu au fost extrem de serioase cât să mă stresez prea tare.

       Decizia de a citi cardiologie înainte s-a dovedit a fi foarte bună, deoarece majoritatea pacienților au fost cardiologici: angină pectorală de novo, tahiaritmii pe fond de fibrilație atrială, crize hipertensive cu început de encefalopatie hipertensivă. Pe lângă astea, dureri abdominale cu analize de laborator normale. Iar cireașa de pe tort a fost un tânăr de 20 de ani cu tratament antipsihotic ce fusese pișcat de o căpușă în ziua precedentă și a venit să se asigure că nu are borrelioză. Duminică seara la ora 22!

       Nu i-am tratat pe toți chiar ca la carte, a fost și greu dat fiind că am stat primele 3 luni numai pe secția de gastroenterologie, dar mă bucur că am reușit să-i ameliorez astfel încât colegul din garda de noapte să nu aibă prea mult de lucru la ei.

       Obosit mort, cred că mai mult de la stresul primei gărzi decât de la volumul efectiv de muncă, m-am întors acasă pe la 1.

Pe curând!

Comentarii

  1. intrebare: voi faceti garzi de 12 ore? nu de 24 ore? din pacate, la spitalul la care ica mai sunt se fac garzi de 24 ore si peste, deexemplu vinerea incep serviciul la 8:00, pana la 16:00 munca pe sectie (normal 12 paturi, de obicei 18 paturi, foarte des 18 paturi plus aufnahme, care nu e ocupata, plus ultraschall, ca altfel nu are cine sa le faca), de la 16:00 cand sunt deja franta am garda: urgentele plus intensivstation. si tot asa, braunule, recoltat sange, sunat de ´spe ori de pe sectii, de obicei muncesti pana pe la 23:00 fara pauza. acum vine partea frumoasa, ca sambata, la 8:00 nu pleci acasa, nuuu, colegul care vine in garda incepe abea la 9:30. Dupa ce faci raportul cu ce ai facut prin garda, te duci la vizita.... teoretic pana la 12:00 trebuie sa stai in spital. si eu cam stau, ca e mult de facut, inclusiv recoltat sange, pus braunule, etc..... deci 28 ore de stat in spital, in care daca ai 4 ore libere in total te poti considera fericit.
    Azi imi dau demisia in scris.
    Iulia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta e bataie de jos. Dar sunt si medici care stau spre 30 de ore in spital de garda. Si sunt garzi si garzi. Nu se compara o garda de la UPU cu una de Laborator. Succes Iulia!!

      Ștergere
  2. Noi avem gărzi de 8 ore. În garda de dimineață și cea de seară suntem 2 în spital, unul se ocupă de terapia intensivă, celălalt de urgențe și de secțiile de interne.
    Urmează din septembrie să introducem un sistem cu 12 ore, de care îți dai seama că nu e nimeni dintre rezidenți foarte încântat. Dar asta e...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum ajungi medic în Germania - Partea I: limba germană

Cum ajungi medic în Germania - Partea a VII-a: despre Approbation

Cum ajungi medic în Germania - Partea a XI-a: alte informații