Primele impresii

       Cred că a venit timpul să mai scriu câte ceva și pe aici, după o absență cam îndelungată, dar motivată. Așadar, m-am mutat în altă parte, la un spital mai mare, într-un oraș mai mare. Am început în rotație pe nefrologie, mai precis la dializă. Nu pot să zic până acum că sunt încântat, dimpotrivă, clinica de nefrologie e o adunătură de ciudați și handicapați social.

       Pe dializă curba de învățare a fost destul de abruptă și stresantă, dar după primele săptămâni s-a plafonat rapid. Acum mă simt de parcă fac medicină de familie, chiar merg plictisit la serviciu. Pacienții sunt nefrologic vorbind gata diagnosticați, majoritatea cu nefropatie diabetică. Cam toți sunt polimorbizi, cu câte zece alte diagnostice de interne pe lângă cele chirurgicale sau din alte specialități. În viața mea nu am văzut atâția oameni amputați ca la dializă. Din cauza insuficienței renale acești pacienți fac ateroscleroză accelerată și cam 20% din cei pe care i-am văzut și-au pierdut minim degete de la picioare, dacă nu chiar mai mult din cauza insuficienței circulatorii periferice. Pe de altă parte, faptul că lucrez pe o secție de dializă de spital, și nu una de ambulatoriu, înseamnă că tocmai astfel de pacienți mai complicați apar mai frecvent.

       Oberarzti sunt 5, o poloneză care deși profesional e foarte bună, în vreo 20 de ani de meserie încă nu prea a învățat cum se menține o atmosferă acceptabilă în echipă, un coreean, care e cam împrăștiat și cam obsedat cu eritropoetina, doi ruși, un el și o ea, el un tip ok și care mai încearcă să te mai învețe ceva, ea în schimb e bună numai la fugit de muncă și aruncat responsabilitatea pe rezidenți. În fine, mai e și o nemțoaică, ce face muncă de rezident, dar e plătită ca oberarzt, iar în rest nu prea e bună de nimic.

       Prin urmare, abea aștept să vină 1 noiembrie să scap de nefrologie și să fac rotație pe altă secție, probabil cardiologie.

Una peste alta, spitalul nou este dezamăgitor și nu mă aștept să rămân prea mult pe aici.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum ajungi medic în Germania - Partea I: limba germană

Cum ajungi medic în Germania - Partea a VII-a: despre Approbation

Cum ajungi medic în Germania - Partea a XI-a: alte informații